تبلیغات
دانستنیهایی مفید ازهمه جا ،از همه چیز ،برای همه - نرم افزارهای انیمیشن
  • تعداد مطالب :
  • آخرین بروزرسانی :
  • تعداد افراد آنلاین :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :

entry نرم افزارهای انیمیشن

انیمیشن

نرم افزار
Maya 4.0

 

نرم افزار Alias Wave Fron maya 4.0 یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای تولید انیمیشن می باشد یه طوری که فیلم های زیادی در عرصه سینما با آن ساخته شده است. که موفق ترین آنها فیلم اسکار گرفته کلادیاتور می باشد.

و از ویژگی های برتر و ممتاز این نرم افزار وجود امکانات برنامه نویسی، درج امکاناتی نظیر لباس و پارچه و طراحی مو و انواع سیستم های ذره ای است.

و مهارت های اصلی موجود در Maya 4.0 عبارت است از نحوه مدل سازی اشیاء ساده، تغییر نماهای دوربین، و کار با عناصر اصلی محیط Maya است.

که در فصل بعدی به طور مفصل در این رابطه صحبت خواهد شد.

 

3 D Max 5.0

 

3 D Max 5.0 دارای برخی از ویژگی های بسیار قوی می باشد که بوسیله ایجاد کردن و ویرایش سریع تر و قوی تر باعث افزایش میزانتولید می شود.

برخی از اصول 3 D Max 5.0 که نه تنها فقط مختص کاربران فقط یک بار استفاده نیست بلکه برای همه افرادی است که مایلند روش ها و تکنیکهای اساسی لازم برای ایجاد صحنه ها را با روش مناسب یاد بگیرند ارائه شده اند.2

اصول و بنیادها :

مفاهیم کار با شکل های دو بعدی جهت ایجاد Object های سه بعدی که به سرعت و سهولت ویرایش می شود.

کاهش سربار صحنه به منظور استفاده حداکثر از سخت افزارهای موجود.

استفاده از Material های کار آمد برای شبیه سازی شکل های هندسی پیچیده به منظور افزایش سرعت render کردن اعمال کردن نور پردازی در صحنه ها با استفاده از ویژگی های روشن سازی سراسری و rediosity که هم مقرون به صرفه است و هم بیننده را متقاعد می کند.

استفاده از کنترل های جدید انیمیشن نظیر Function curve editor و character AssemHies . انیمیشن در 3 D Max 5.0 به طور قابل توجهی اصلاح شده است و نور پردازی دارای چند ویژگی جدید در 3 D Max 5.0 همراه با render کننده های سراسری روشن سازی و rediosity می باشد.

 

برخی از اصول و مفاهیم 3 D Max 5.0

  Storyboarding

  رنگ و نور پردازی

استانداردهای نام گذاری Object

شناخت شکل های مرکب

Clon کردن Object  ها

به کارگیری و تنظیم Modifier ها

 Material ها و Modifierها

مفاهیم keyframe انیمیشن.

اصطلاحات کلیدی در 3 D Max 5.0

Clone کردن، کپی کردن object های موجود در 3 D Max 5.0  .

 Key frame  انیمیشن. یک نوع انیمیشن که کاربرد آن حالت های اضافی را تنظیم نموده و 3 D Max 5.0  مراحل بین آن را تعریف می کند.

 Material ها: خصیصه های سطوح که به Object ها نسبت داده شده اند.

Modifier ها : فرآیند های مجزایی که برای ویرایش Object  ها اعمال شده اند.

شکل های مرکب : شکل های دوبعدی که با بیش از یک object spline sab تشکیل می شوند.

Map  ها : الگوهایی که ظاهر material ها را تغییر می دهند.

Modifier stack : تاریخچه modifier  های اعمال شده.

شکل ها: Object  ها دارای ساخت دو بعدی هستند که render نمی شوند.

از جمله کارهایی که ابتدا در 3 D Max 5.0  باید انجام داد تهیه Storyboarding  است. اهمیت آن که یک Storyboarding خوب فرآیند تفکر مشخص شده و صحنه مربوط برای روند کاری مناسب تنظیم می شود.

در برنامه 3 D Max 5.0  از کلیدهایی استفاده می کنند که به موقع ایجاد می شوند تا تغیرات موجود در صحنه را ضبط نماید سپس تغیرات بین Key frame  ها را تحریف می کنند تا یک انیمیشن هموار به دست آید.

 

از جمله قابلیت های 3 D Max 5.0

 

مدل سازی – استفاده از material و map ها برای صحنه – متقاعد کننده بیرونی – نور پردازی های خارجی به روش های پیشرفته و استاندارد مدل سازی برای Radiosity و کارآیی – material و map کردن جزئیات بیشتر. نورپردازی های داخلی با چراغ های فتومتریک جدید- نظارت با منترل کننده های انیمیشن – انیمیت کردن در فضای اطراف با ویدئوسیت که به وسیله آ« همه عناصر را به هم وصل می‌کند.1

نرم افزار چند رسانه ای : Shockwave

بیشتر انیمیشن های چند رسانه ای پیچیده به وسیله برنامه افزودنی Shockwave متعلق به شرکت ماکرومدیا تهیه می شوند.

Shockwave  قادر است یک فایل های چند رسانه ای را که توسط برنامه های Director و Athorwave تهیه شده اند اجرا کند و در ابتدا باید برنامه Shockwave را از اینترنت دریافت و نصب کرد تا بتوانید صفحات وب حاوی نمایش های Shockwave را تماشا کنید.

1- اولین قدم برای تهیه یک انیمیشن Shockwave در برنامه همانند Director و Authoware برداشته می شود. یک طراح انیمیشن باید عناصر لازم از قبیل تصاویر ثابت موسیقی و جلوه های صوتی را برای یک انیمیشن کوتاه و جالب جمع آوری کند.

2- سپس این فایل فیلم به یک فایل کوچکتر تبدیل و فشرده شود تا بتواند به سرعت روی کامپیوتر کامپیوتر کاربر download  شود این فرایند تبدیل به وسیله برنامه Afterbumer  محصول دیگر شرکت ماکرومدیا انجام می شود.

3- سپس برنامه های تولید چند رسانه ای کمک می کند تا این عناصر فریم به فریم در طول یک خط زمانی سازماندهی شود. همچنین به طرح اجازه می دهد تا تا جلوه های صوتی را با حرکت جاصی در انیمیشن هماهنگ کند.

 

4- وقتی این مرحله نیز انجام شد کل انیمیشن به عنوان یک فایل Director یا Authorwave ذخیره می شود.

5- برای دیدن یک انیمیشن Shockwave باید برنامهplayer Shockwave را قبلاً بر روی کامپیوتر خود download کنید. بعد از انجام این کار وقتی شما درخواست یک صفحه وب حاوی فایل Shockwave را می دهید مرورگر شما متن صفحه Html را نشان داده و درخواست های دیگری برای سایر فایل های گرافیکی که توسط کدHtml  تعیین شد ازسال کرده و شپس فایل Shock wave را download می کند.

6- سپس فایل در یک سرور میزبان گذاشته شده و بوسیله یک تک <EMBED> به آن اشاره می شود.

7- برنامه افزودنی Shockwave به محض download   شدن بر روی کامپیوتر شما فایل Shockwave را اجرا می کند.

8- برنامه Shockwave player این فایل را به عنوان یک انیمیشن inline نمایش می دهد. این برنامه همچنین هر نوع اطلاعات صوتی را می خواند و به طور همزمان آن را به سخت افزار صوتی کامپیوتر می فرستد. Shockwave بعد از اجرای فایل به طور خودکار بسته می شود.

برچسب ها :3dmax ,نرم افزارچندرسانه ای ,

author نوشته: سعید طهماسبی دهكردی date تاریخ: چهارشنبه 2 دی 1388 date نظر